torsdag 27. september 2012

Krumspringende tanker om huset!

På tirsdag var vi i møte med utbygger og fikk med oss noen nyheter og anbefalinger:
1. Foreløpig overtagelse av huset har fått dato 14.desember!
2. Vi trenger ikke ha en stolpe midt i stua! Jippi!
Da skal vi bytte peis til en som kan snurre rundt, og det blir veldig bra :)
 
3. Grunnen til at vi ikke trenger stolpen midt i stua, er hovedsaklig at de synlige bjelkene er gjort store nok til å holde taket oppe (og gulvet til 2.etg). Og da mente byggeleder det vil se veldig rart ut med veggen til kjøkkenet. Og den kan ikke flyttes ut til bjelka uten å ta all plassen (og det er ikke så mye) som var tenkt til spisestue... Om vi ville kikke på det en gang til? Det er enda mulighet for å gjøre noen endringer. Men de vil gjerne ha tilbakemelding i løpet av uka.

Hva gjør vi da??? Jeg har jo alltid hatt lyst på lukket kjøkken. Tankene har gjort mange mange krumspring siden tirsdag!!! Kikket på bilder, tegnet, bladd i blader og kataloger, laget 3D-tegning på nettet, laget lister med fordeler og ulemper (- jeg elsker lister, hihi).... Kan jeg ha det bra i huset med åpent kjøkken? (Samboer har ikke hatt så mye meninger om akkurat kjøkkenet og vegger.) I går fikk jeg alle kollegaene mine til å komme med innspill og ideer også.

I dag har vi vært oppe og kikket på huset, målt litt, tenkt litt mer, vært innom noen møbelbutikker og kikket litt mer på muligheter.
Tror jeg har kommet fram til en løsning jeg kan være fornøyd med faktisk :)
Det blir åpent kjøkken, men jeg vil "lukke" det litt av med et skap eller bokhylle i det ene hjørnet, evt begge. Siden jeg allerede hadde møblert nesten ferdig i hodet mitt, måtte jeg finne ut hva slags løsninger vi kan ha i stedet. Skal fortelle mer etterhvert!
I kveld kan jeg sove litt bedre igjen :)
 
Noen andre som har hatt åpen/lukket kjøkken tanke-virrvarr?
 
 
 
 
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei fra Humlehagen!:)Titter innom hos deg, her var det mye kjekt å lese!:)Har lagt meg til som følger.:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  2. Lykke til med valget ditt!! Du blir nok fornøyd!!
    Jeg har selv gått fra lukket kjøkken til åpen løsning...hatt det sånn i ca 7-8 år nå,og IKKE angret i det hele tatt!! :-)
    Goood helg til deg,klm ingrid l

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...