tirsdag 14. mai 2013

Sjokoladefondant

Spør du meg om en himmelsk dessert, 
er sjansen STOR for at jeg svarer sjokoladefondant!
Kan du tenke deg noe bedre en en lun liten sak fylt med flytende sjokolade? 
Mmmmm :) 
Disse er superenkle å lage. 
 Kjapt går det også :) 
Bare sving deg litt på kjøkkenet, så kan du snart nyte dette:


100 g melange og 100g kokesjokolade smeltes
Bland 3 egg og 100g sukker, ha så i 60g hvetemel
Rør så alt sammen til en jevn røre
Hell i muffinsformer (jeg bruker silikon - lett å få fondanten ut etterpå)

Stek på 200 grader i ca 8 minutter. 
Veldig viktig å følge med i ovnen! 
De skal så vidt være stekt på toppen, sånn at det fortsatt er flytende inni :) 

Dette gir ca 10 stk. i vanlige muffinsformer

Server varme, med friske bær og vaniljekesam




post signature

2 kommentarer:

  1. mmmmmm! Denne må prøves! Hørtes jo lett ut... (sier jeg nå;-))

    SvarSlett
  2. Dette er en himmelsk god dessert :)

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...