tirsdag 28. august 2012

Pai med speltbunn

Noe jeg lager alt for sjeldent, men som jo er utrolig godt, er pai
Har en veldig god oppskrift jeg har lyst å dele med deg som svinger innom her!


Bunn: 3 dl sammalt speltmel
1/2 dl rapsolje
                  1 1/2 dl mager kesam, 1%

Bland sammen og legg kaldt i plastikk i ca en halv time. 
Trykk ut i paiform, prikk den godt med gaffel og forstek 10 min på 220 grader
Fyll med ønsket fyll, og stek 20-25 min på 220 grader

Denne gangen brukte jeg i fyllet:
5 egg
3ss melk
1 boks kalkunskinke
2 tomater i biter
noen broccolibuketter
2 ferske champignon
litt revet ost
krydder (fransk kryddermiks, chiliflak, pepper)

Jeg stekte skinken og soppen litt først. 
Legg alle ingrediensene i det forstekte paiskallet, og hell over egg og melk m krydder og ost. 



Kan nytes som den er, kald eller varm, eller gjerne med en liten salat ved siden av :) 
Har du noe til overs, kan den fint fryses, eller være en god variant av niste.
post signature

7 kommentarer:

  1. Den så helt nydelig ut ! Må prøves :) Ha en flott kveld. Klem

    SvarSlett
  2. mMMM... dette så nydleig ut!
    Takk for at du deler ::)

    SvarSlett
  3. Nam nam! Ble skikkelig sulten nå...
    Kanskje det blir pai til helgen?

    Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg. Blir så glad!

    -Ingeborg-

    SvarSlett
  4. Oi, det så kjempegodt ut! Jeg har ikke spist middag ennå og bleeee veeeeeldig sulten nå;-)

    Ønsker deg en fin-fin kveld!

    SvarSlett
  5. Så fristende den så ut!

    God helg til deg også :)

    SvarSlett
  6. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Topp Mat Blogg seksjon her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...