fredag 20. juli 2012

Bringebærmousse - tilnærmet sunn!

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg, innviet jeg mine nye skåler med bringebærmousse
Hadde ikke prøvd denne oppskriften før, men den vil jeg lage igjen!
Fant den inne hos Snaddervaffel
Det er en oppskrift med mager kesam i stedet for fløte, så da er den ikke så værst sunn heller :)


Jeg laget den på denne oppskriften:
2 eggeplommer og 2ss sukker røres til eggedosis
2 gelatinplater legges i kaldt vann i 10 minutter
3dl frosne bringebær tines i mikro og siles for å få minst mulig frø, mest mulig saft.
Ha bringebærsaften i en gryte, tilsett 3ss sitronsaft og varm forsiktig opp
Ta gryten av plata og ha oppi gelatinplatene. Rør til de er oppløst.
Avkjøl til "lunken" før du har den i eggedosisen.
Bland i 1/2 beger mager kesam
Stivpisk 2 eggehviter og vend forsiktig inn i det andre.

Ha over i porsjonsskåler og la stå kaldt til den er stiv; et par timer
Ha på litt revet sjokolade før servering!

Fikk ikke eggehviten stiv denne gangen, men det ble godt allikevel ;)

(Inne hos Vaffelsnadder står det 4-6 porsjoner. Hos meg ble det ca 3...)

 
 


Ha en flott fredagskveld!

post signature
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Det hørtes utrolig godt ut:) Takk fro oppskriften, den må prøves ved en senere anledning:)
    Ha en fin lørdag og videre sommer:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Så veldig godt ut!
    Klem Madelén

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...