mandag 11. januar 2016

Laksepanne

Nytt år og nye muligheter, 
og nyttårsforsetter?
På jobben min har vi tenkt å prøve å inspirere hverandre med nye middagsretter som passer til hverdags. Så da tenkte jeg at kanskje flere der ute ønsker seg litt inspirasjon :) 
Mitt bidrag denne uka er en veldig god Laksepanne. 

Ikke akkurat stylet bilde, men retten er veldig god!
Til 2 personer trenger du: 

4 vårløk i tynne ringer
2-3 gulerøtter i staver
ca 1/2 brokkoli, delt i buketter
litt olje
1dl vann
1ss sitronsaft
ca 300g laksefilet i store terninger
litt salt og pepper
 ca2 dl matfløte
1-2 ts rød chilipaste
1-2 ts karri
1 ts fiskekrydder

Fullkornstagliatelle, se mengde og kokeanvisning på pakken

Skyll og del opp grønnsakene. La gulerøtter og vårløk surre i litt olje et par minutter. Det er lurt å bruke en stekepanne med litt høye kanter. Tilsett vann, sitronsaft og krydder, og bland dette. Ha i fisketerningene og la det trekke under lokk rett under kokepunktet til fisken er gjennomkokt, ca 10-15 min. Tilsett fløten til slutt og bland alt forsiktig. Smak deg frem med kryddermengde til du finner den smaken som passer deg, etter at fløten har vært i pannen et par minutter :) 
Server sammen med tagliatellen


Inspirert fra kokeboka "fra Boller til Burritos". 
Denne varianten er det litt mer futt og smak i! 
Her i huset faller den i smak hos alle mellom 1 og 70 

Vel bekomme!



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...