lørdag 28. april 2012

Hjemmelagde knekkebrød


Jeg pleier å lage noen veldig gode knekkebrød (syns jeg hvertfall), og tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere! Har funnet ut at to brett knekkebrød og 4 brød kan stekes samtidig, og på bildet her står alt i det geniale stativet jeg fikk i gave for ikke lenge siden. Vips var det plass på kjøkkenbenken til andre ting også :)


Sånn gjør du:
4dl grov sammalt rug eller hvete
4dl havregryn
2dl solsikkekjerner
1dl sesamfrø
1dl linfrø
litt salt
7dl vann

Du kan også tilsette fks gresskarfrø, havrekli...



Rør alt sammen til en jevn røre, kan evt stå og svelle litt.










Fordel røren likt på to stekebrett med bakepapir på. Smør utover med slikkepott så det blir så jevnt som mulig





Bruk slikkepotten til å dele opp i 15 ruter før den settes i ovnen.

Stekes på 160grader i varmluftsovn i 1t10min. Ett brett settes øverst, det andre nederst. Bytt om brettene etter halv tid.






Fjern bakepapiret og avkjøl på rist




Klare til å nytes!!!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...