torsdag 27. juni 2013

Fisk i tomatsaus

En plan er et godt utgangspunkt for middag
Ikke alltid resultatet blir som en har tenkt, 
men det kan jo bli godt allikevel!
Som denne retten, 
som egentlig startet med plan om å bli ratatouille, 
men så manglet en del av ingrediensene, 
og så hadde jeg noen andre jeg puttet i i stedet :) 


Tomatsaus: 
1/2 rødløk og 2 fedd hvitløk hakkes og surres i olje til det er gyldent
Skjær opp 1-2 gulrøtter i skiver og 2/3 squash i biter og ha i pannen
La surre 1-2 minutter, og hell over 1 boks hakkede tomater
Krydre med 1ts basilikum, 1/2ts timian, litt salt og pepper
La det surre ved svak varme i 10-15 min, under lokk

Legg fiskefileter oppå etter et par minutter, og la trekke/dampe til de er ferdig (fortsatt under lokk)

Server med ris til
(jeg fant nettopp et riskrydder som gjør risen gul og gir den litt smak, men vanlig ris funker også fint)


God middag!



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...