onsdag 1. mai 2013

Mormors kommode

Denne fine kommoden hadde mormor da hun var liten, og nå står den på gjesterommet mitt :)


Den fungerte både som kommode og som skrivepult. Skriveplaten kan trekkes frem uten å åpne lokket, men jeg har ikke funnet ut hvordan den kan bli stående der uten å vippe ned.
Må huske å spørre mormor neste gang jeg ser henne!


Jeg har en plan om å pusse den opp litt, men har ikke bestemt meg for akkurat hvordan enda.
Jeg har absolutt ingen erfaring med å pusse opp møbler, så vi får se hvordan det går!  
Har du forslag til hva jeg bør gjøre med kommoden?




post signature

2 kommentarer:

  1. Så fin den er. Du burde bli med på NIBs utfordring denne måneden. Den er om bruktfunn. :)

    SvarSlett
  2. Oppussing av møbler er moro når resultatet er ferdig, men ofte tidkrevende. Pusse først, så male med den fargen du vil ha evt tapetsere litt hvis det er ønskelig.
    Utstyret er halve jobben så kjøp en god pensel og en god rull. Trenger ikke være de dyreste men viktig med myk og tynn bust (etter min mening) og en ikke altfor langhåret liten rull :) Noen stryker over med pensel mens andre ruller, kommer litt ann på uttrykket du ønsker. Skal i gang med oppussing av to møbler jeg også..

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...