torsdag 13. desember 2012

lett kaos i innspurten!

I går morges fikk jeg en telefon; "du - det hullet i gulvet hvor peisen skal stå oppå - det passer ikke.." Neeeeei! Frem og tilbake på telefon mellom montøren og utbygger.. Hadde ikke helt hodet med meg på jobb i går, for å si det sånn. Da jeg endelig fikk kommet meg opp til huset på ettermiddagen sto det peis og peisting utover i stua og montøren var lett oppgitt.. Og da han begynte å snakke om beslag og vinkler og fagord jeg ikke helt fikk med meg, tenkte jeg vel "ja, ja... det blir vel ikke innflytting før jul allikevel?"



Så ny telefon i dag morges - "hva ble egentlig konklusjonen i går? Mulige løsninger..." Flere telefoner frem og tilbake. Skanska som er utbygger hadde allerede flyttet hullet (der det skal komme luft inn i peisen utenfra), så da vil peisen passe ifht bjelkene oppover i huset :) Og med en plate som skal under peisen uansett dekker det over det gamle hullet. Da blir det en plate i samme farge som peisen i stedet for i glass som vi egentlig har bestilt, men det blir sikkert også bra :)

Så da blir det peis før jul - når den delen som manglet kommer fra Sverige neste uke!

Og overtagelsen går i morgen som planlagt :)

*puster lettet ut* og GLEDER meg til i morgen!

(tok ikke noen bilder i går - men det kommer nok noen i løpet av helga!)


Må si at Skanska er veldig greie å forholde seg til, hver gang det har vært noe vi har villet endre på eller de har gjort på en annen måte enn først avtalt eller vi hadde tenkt så har det gått uten problemer å fikse det kjapt :)



post signature







2 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med nytt hus, og overtagelse idag!! Hipp hipp hurra!! Gleder meg til å følge prosessen i hvordan det blir ;) ha en finfin helg ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse med overtakelsen!!:)
    Gleder meg masse til å se bilder fra huset og når du begynner å innrede:))
    God helg til skjønne Ingrid:)
    Klem Janne

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...