onsdag 10. oktober 2012

Rød fiskesuppe








Denne litt spesielle fiskesuppa fikk jeg på en venninnekveld mens jeg var student. Den er bare utrolig god! Får alltid masse skryt når jeg serverer den. Tomatbasert med poteter, fisk og krydder i, servert med varme rundstykker til. Nam nam!


Sånn lager du rød fiskesuppe: 
(3-4 porsjoner)
Skjær 4-5 poteter i biter. La gjerne skallet være på. 
1/2 løk kuttes i biter. 
Fres poteter og løk i litt olje eller smør i gryta
Hell over 6dl vann
Ha i 1 boks skinnfrie tomater i biter
1 fiskebuljongterning
1 ts timian
1 ts fennikel
litt salt og pepper
 2 knuste hvitløksfedd
Kok dette under lokk i 20 minutter. (Kan evt gjøres ferdig hit og varmes opp igjen når den skal spises)
300g hvit fiskefilet deles i biter og has i. La trekke til det er ferdig, ca 10 minutter.

Godt med brød til!

Håper det smaker :)


post signature

1 kommentar:

  1. MMMMmm, så deilig det så og hørtes ut;)
    Tusen takk for at du deler, denne skal jeg jammen prøve en dag:)
    Fin dag videre og stor klem til deg Ingrid vennen:)

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...